Winkelwagen
Je hebt geen artikelen in je winkelwagen

Verzending en retouren

Levering

In principe wordt je bestelling na ontvangst van de betaling de eerstvolgende werkdag verzonden, mits alle bestelde artikelen op voorraad zijn. Staat er bij het artikel dat het besteld wordt, dan wordt het artikel óf direct vanaf de fabrikant naar je verzonden, óf eerst naar mij verzonden. Normaal gesproken heb je je bestelling in beide gevallen binnen 3-6 werkdagen in huis.

Bestel en betaal je vóór 16 uur iets wat op voorraad is, dan verstuur ik het normaal gesproken nog dezelfde werkdag. De koerier komt rond 16 uur de bestellingen afhalen. In schoolvakanties kan dit bij wijze van uitzondering een dag later zijn. Is er grote haast bij, neem dan even contact op per mail ([email protected]) of WhatsApp (06-55760002), dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

Is je bestelde artikel niet op voorraad? Over het algemeen worden bestelde artikelen binnen een paar dagen tot een week na je bestelling bij je bezorgd. Duurt het onverhoopt langer, dan krijg je daarover zo snel mogelijk bericht.

Let er op dat je adres en e-mailadres kloppen. Zitten daar fouten in, dan kan je pakketje niet bezorgd worden of krijg je geen afhaalbericht.

Verzending

Je pakketje wordt normaal gesproken de eerstvolgende dag na verzending bezorgd, in Nederland en België. Rondom de feestdagen en in de schoolvakantie kan dit iets langer duren.

Bij kleine artikelen kun je kiezen voor brievenbuspost (€ 4,25). Een pakketje binnen Nederland kost € 5,50 als je kiest voor ophalen bij een parcelpunt, € 5,95 als je kiest voor thuislevering. Bestel je binnen Nederland voor meer dan 50 euro, dan betaal je geen verzendkosten.

Woon je in de buurt van Burgh-Haamstede (Renesse, Zierikzee, Middelburg, Schouwen-Duiveland, Goeree Overflakkee of Walcheren), dan mag je je bestelling ook afhalen op afspraak. Binnen Burgh-Haamstede breng ik je bestelling met alle liefde bij je aan huis met de fiets. Kies daarvoor ook 'afhalen'.

De kosten voor het verzenden naar andere Europese landen zijn:

België 8,95
Oostenrijk / Austria 10,95
Denemarken / Denmark 10,95
Frankrijk / France 10,95
Duitsland / Germany 10,95
Italië / Italy 10,95
Luxemburg / Luxembourg 10,95
Zweden / Sweden 10,95

Bestel je vanuit een ander buitenland, dan zie je bij het afrekenen (voor je bestelling definitief is) het juiste tarief. Staat jouw land nog niet in de lijst? Neem dan even contact op, dan laat ik je weten wat de kosten zijn.

 

Verpakkingsmateriaal

Als het mogelijk is, verzend ik je bestelling met hergebruikte verzenddozen en opvulmaterialen. Vooral plastic is een grote belasting voor het milieu, daarom bewaar ik opvulmateriaal dat ik ontvang, en gebruik ik dat als het nodig is voor jouw pakketje. 

 

Ruilen en retourneren

Heb je een draagdoek, draagzak of ander artikel bij Ikdraag.nl gekocht, en ben je niet tevreden met je aankoop? Je mag altijd je bestelling binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen aanmelden voor retourneren. Voor retourneren moet het artikel vervolgens binnen 14 dagen weer terug zijn bezorgd, dus in totaal 28 dagen na ontvangst. Je betaalt alleen de kosten van het terugsturen naar Ikdraag.nl.

Belangrijk: lees voor het opsturen van het artikel eerst de onderstaande informatie door.


Vóór het terugsturen

Meld voor je de bestelling terugstuurt, de terugzending aan per mail via [email protected].

Vermeld daarin:

Naam, adresgegevens, factuurnummer, telefoonnummer. Ik vind het fijn om te horen waarom je retourneert, maar je hoeft dit niet te vermelden. Na het melden moet het pakket binnen 14 dagen bij mij binnen zijn.

Gaat het om een draagzak die je niet goed passend krijgt, vraag dan gerust eerst om advies via de mail! Vaak kan ik je toch nog prima helpen daarmee. En anders mag je natuurlijk alsnog retourneren.



Terugsturen

Stuur bij het pakket de factuur en/of het retourformulier (Download retourformulier) mee. Het retourformulier is niet verplicht! Doe wel altijd een papier (retourformulier, factuur, los briefje) met je naam en adres in het pakket. Zonder dat weet ik niet wie het artikel geretourneerd heeft, en kan ik de retour niet verwerken.

Zorg ervoor dat het pakket voldoende gefrankeerd is. Onvoldoende of niet gefrankeerde pakketten worden niet in ontvangst genomen. Ikdraag.nl is niet aansprakelijk voor in de post zoekgeraakte pakketten of artikelen, zorg daarom voor een verzendbewijs (Tip:voor dure artikelen verzend aangetekend en/of verzekerd). Tevens is retourzenden alleen mogelijk naar het retouradres, verzenden naar andere adressen als een pick-up point is niet toegestaan. 

Een verzoek: stuur het artikel niet terug met adressticker, geschreven adres of plakband op de originele productdoos - dan raakt het artikel onverkoopbaar voor mij. Indien de productdoos ontbreekt, dan ben ik genoodzaakt 50% van het verkoopbedrag in te houden. Een doos, zak of desnoods cadeaupapier er omheen scheelt al heel veel. 

 

De staat van het artikel:

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ikdraag geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Het artikel mag niet meer gebruikt zijn dan nodig is om te beslissen of je het artikel wilt houden, zoals je in een stenen winkel zou doen. Passen en proberen mag dus, uitgebreid gebruiken of er mee naar buiten is niet de bedoeling. Als het artikel hier duidelijk niet aan voldoet, volgens mijn beoordeling, hou ik een redelijke vergoeding in op het terug te storten bedrag.

Wanneer ik het artikel vies terug ontvang (vlekken, haren etc.) waardoor wassen noodzakelijk is (volgens mijn beoordeling) dan wordt standaard 75% van het aankoopbedrag retour gestort. Ik maak dan altijd eerst een foto van het artikel zoals het binnen is gekomen bij mij, en die foto ontvang je van mij per mail.

Wanneer er vervangbare onderdelen van het artikel ontbreken als ik je retour ontvang, dan wordt 90% van het aankoopbedrag retour gestort. Denk bijvoorbeeld aan een handleiding of een verkleinbandje. Zorg dus dat alles bij elkaar blijft tot je zeker weet of je het artikel wil houden!

Wanneer er onderdelen ontbreken die niet zomaar vervangen kunnen worden als ik je retour ontvang, die echt nodig zijn om het artikel goed te kunnen gebruiken, dan wordt 50% van het aankoopbedrag retour gestort.


Retouradres

Retouren dienen uitsluitend naar onderstaand adres te worden verzonden:

Ikdraag.nl retouren

Zandweg 31

4328 BG  BURGH-HAAMSTEDE

 

 

Geld terug

Je ontvangt bij retourzenden uiterlijk binnen 14 dagen het aankoopbedrag en de oorspronkelijke verzendkosten voor het artikel terug (als het artikel in nieuwstaat is bij ontvangst van de retour). Had je bij de oorspronkelijke bestelling meerdere artikelen besteld, en stuur je niet alle artikelen retour, dan krijg je de oorspronkelijke verzendkosten niet vergoed, maar alleen het aankoopbedrag. Het werkt als volgt:

- Je stuurt je bestelling retour via PostNL, DHL of een andere aanbieder, dit duurt meestal 1-2 werkdagen

- Na ontvangst verwerk ik je retour binnen 2-3 werkdagen

- Je aankoopbedrag wordt retour gestort via de betaalwijze waarmee je de bestelling betaalde. Dit duurt 1-3 werkdagen (afhankelijk van de gekozen betaalwijze)

Let op: Je betaalt zelf de retourkosten. Bij een defect of verkeerd geleverd product vergoed ik deze natuurlijk wel. Tip! Stuur de track&trace door naar [email protected], zodat we weten wanneer we jouw retour kunnen verwachten. 


Ruilen

Wil je een artikel ruilen voor een andere kleur, maat, of een heel ander product? Dat kan natuurlijk. Stuur het te ruilen artikel retour zoals hierboven beschreven, en bestel het gewenste vervangende product in de webwinkel. 


Garantie

De wettelijke garantie is van toepassing op de producten die je aanschaft bij Ikdraag.nl. Dat wil zeggen dat je er een normale levensduur van mag verwachten, bij normaal particulier gebruik.


Klachten

Is het ontvangen product niet in orde, of is je bestelling onverhoopt niet compleet, laat het zo snel mogelijk weten per mail ([email protected]).. Ik doe mijn best om je klacht zo snel mogelijk op te lossen. Bij een kapot product kan er reparatie of vervanging aangeboden worden. Stuur, indien mogelijk, ook foto's mee. Bij draagdoeken en babydragers zal dit over het algemeen vervanging zijn.

Ikdraag.nl maakt gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om jouw bezoek aan onze website nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en onze geselecteerde partners, zoals Google, jouw internetgedrag binnen en buiten onze websites volgen en verzamelen. Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan jouw interesses. . Je kunt er meer over lezen in onze Cookie verklaring. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »