Winkelwagen
Je hebt geen artikelen in je winkelwagen

Verzending en retouren

 

Levering

In principe wordt je bestelling na ontvangst van de betaling de eerstvolgende werkdag verzonden, als alle bestelde artikelen op voorraad zijn. Bestel en betaal je voor 12 uur iets wat op voorraad is, dan verstuur ik het normaal gesproken nog dezelfde werkdag. Verzenden gebeurt rond half 4, als het kan verwerk ik bestellingen van na 12 uur natuurlijk ook nog. In schoolvakanties kan dit bij wijze van uitzondering een dag later zijn. Is er grote haast bij, neem dan even contact op per mail ([email protected]) of WhatsApp (06-27226172), dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

Is je bestelde artikel niet op voorraad? Over het algemeen worden bestelde artikelen binnen een paar dagen tot een week na je bestelling bij je bezorgd. Duurt het onverhoopt langer, dan krijg je daarover zo snel mogelijk bericht.

Verzending

Ik verzend met DHL. DHL bezorgt normaal gesproken de eerstvolgende dag na verzending, in Nederland en België. Bij artikelen die in een envelop passen, kun je kiezen voor brievenbuspost (€ 4,25). De verzendkosten voor een pakket tot 10 kilo binnen Nederland bedragen € 5,95. Naar België bedragen de verzendkosten 8,95. Voor pakketten naar buitenlandse bestemmingen gelden aangepaste tarieven. Bij het afrekenen is het juiste tarief te zien. Staat jouw land nog niet in de lijst? Neem dan even contact op, dan laat ik je weten wat de kosten zijn. Woon je in de buurt, en wil je je bestelling liever ophalen? Dat kan natuurlijk ook, op afspraak.

Gratis verzenden boven €50

Voor bestellingen boven €50 reken ik geen verzendkosten binnen Nederland. Naar België reken ik voor bestellingen boven €100 geen verzendkosten.

Verpakkingsmateriaal

Als het mogelijk is, verzend ik je bestelling met hergebruikte verzenddozen en opvulmaterialen. Vooral plastic is een grote belasting voor het milieu, daarom bewaar ik opvulmateriaal dat ik ontvang, en gebruik ik dat als het nodig is, voor jouw pakketje. 

 

Ruilen en retourneren

Heb je een draagdoek, draagzak of ander artikel bij Ikdraag.nl gekocht, en ben je niet tevreden met je aankoop? Je mag altijd je bestelling binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen aanmelden voor retourneren. Voor retourneren moet het artikel vervolgens binnen 14 dagen weer terug zijn bezorgd, dus in totaal 28 dagen na ontvangst. Je betaalt alleen de kosten van het terugsturen naar Ikdraag.nl.

 

Belangrijk: lees voor het opsturen van het artikel eerst de onderstaande informatie door.


Vóór het terugsturen

Meld voor je de bestelling terugstuurt, de terugzending aan per mail via [email protected]

Vermeld daarin:

Naam, adresgegevens, factuurnummer, telefoonnummer. Ik vind het fijn om te horen waarom je retourneert, maar je hoeft dit niet te vermelden.

Gaat het om een draagzak die je niet goed passend krijgt, vraag dan gerust eerst om advies via de mail! Vaak kan ik je toch nog prima helpen daarmee. En anders mag je natuurlijk alsnog retourneren.



Terugsturen

Stuur bij het pakket de factuur en/of het retourformulier (Download retourformulier) mee. Het retourformulier is niet verplicht! Zorg ervoor dat het pakket voldoende gefrankeerd is. Onvoldoende of niet gefrankeerde pakketten worden niet in ontvangst genomen. Ikdraag.nl is niet aansprakelijk voor in de post zoekgeraakte pakketten of artikelen, zorg daarom voor een verzendbewijs.

Een verzoek: stuur het artikel niet terug met adressticker, geschreven adres of plakband op de productdoos - dan raakt het artikel onverkoopbaar voor mij. Een doos, zak of desnoods cadeaupapier er omheen scheelt al heel veel.

 

Je kunt je retourlabel gewoon thuis regelen via het retourportaal (klik hier om naar het retourportaal te gaan). Dan hoef je het pakket alleen nog maar af te geven op het DHL pakketpunt. Je vult in het retourportaal je postcode en Track&Trace code in (van het pakket dat je ontvangen hebt), de reden dat je wilt retourneren, en vervolgens ontvang je per e-mail een verzendlabel. Print dat uit, plak het op je goed verpakte pakket, en breng het pakket naar het dichtstbijzijnde DHL-pakketpunt. De verzendkosten zijn dan 4,50 euro (vanuit Nederland, voor andere landen gelden andere tarieven). Deze kosten betaal je dus niet bij het DHL pakketpunt, maar ik schiet ze voor en verreken het daarna met de terugbetaling van je retour.

 

Staat van het artikel

Het artikel moet compleet en in nieuwstaat, dus: onbeschadigd, zonder vlekken, ongewassen en (als dat redelijkerwijs mogelijk is) in de originele verpakking worden teruggestuurd. Het artikel mag niet meer gebruikt zijn dan noodzakelijk om te beoordelen of je het artikel wilt houden, zoals je in een fysieke winkel zou doen. Passen mag dus, uitgebreid gebruiken is niet de bedoeling. Als het artikel hier duidelijk niet aan voldoet (te beoordelen door Ikdraag.nl) wordt er een redelijke vergoeding ingehouden op het terug te storten bedrag.


Retouradres

Ikdraag.nl

Ridderspoorweg 50

9753 GK Haren

 

 

Geld terug

Je ontvangt bij retourzenden uiterlijk binnen 14 dagen het aankoopbedrag en de oorspronkelijke verzendkosten voor het artikel terug. Had je bij de oorspronkelijke bestelling meerdere artikelen besteld, en stuur je niet alle artikelen retour, dan krijg je de oorspronkelijke verzendkosten niet vergoed, maar alleen het aankoopbedrag. Het werkt als volgt:

- Je stuurt je bestelling retour via PostNL, DHL of een andere aanbieder, dit duurt meestal 1-2 werkdagen

- Na ontvangst verwerk ik je retour binnen 2-3 werkdagen

- Je aankoopbedrag wordt retour gestort via de betaalwijze waarmee je de bestelling betaalde. Dit duurt 1-3 werkdagen (afhankelijk van de gekozen betaalwijze)

Let op: Je betaalt zelf de retourkosten. Bij een defect of verkeerd geleverd product vergoed ik deze natuurlijk wel.

 


Ruilen

Wil je een artikel ruilen voor een andere kleur, maat, of een heel ander product? Dat kan natuurlijk. Stuur het te ruilen artikel retour zoals hierboven beschreven, en bestel het gewenste vervangende product in de webwinkel.


Garantie

De wettelijke garantie is van toepassing op de producten die je aanschaft bij Ikdraag.nl. Dat wil zeggen dat je er een normale levensduur van mag verwachten, bij normaal particulier gebruik.


Klachten

Is het ontvangen product niet in orde, of is je bestelling onverhoopt niet compleet, laat het zo snel mogelijk weten per mail ([email protected]). Ik doe mijn best om je klacht zo snel mogelijk op te lossen. Bij een kapot product kan er reparatie of vervanging aangeboden worden. Bij draagdoeken en babydragers zal dit over het algemeen vervanging zijn.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »